טיפול בלקויי למידה

הידע בתחום לקויות הלמידה הולך וגדל עם השנים, דבר שבעבר יכולנו רק לחלום עליו. לכן בימינו הורים לילדים שיש להם לקויות כאלה ואחרות בהחלט יכולים להיות רגועים כי לא רק שיש היום טיפול בלקויות למידה, אלא גם יש מודעות רבה לנושא. משמעות הדברים היא שהילדים יוכלו לקבל הקלות בבית הספר ללא כל מלחמה או מאבק מצד ההורים כך במובן הזה ההתמודדות פשוטה יותר. 

עם זאת, חשוב להבין שאי אפשר להזניח את המצב או להסתפק רק בתוספת זמן בבחינות, שכן צריך, לפני הכול, לאבחן את לקות הלמידה. עוד לפני שנדבר על טיפולים אפשריים צריך להבין שהבסיס הוא ההנחה שקיימות הרבה מאוד לקויות ולכל לקות יש טיפול אחר.

הטיפולים הנפוצות ביותר ללקויות הלמידה

כאשר מדברים על לקויות למידה מדברים על לקויות כמו:

  1. מוטוריקה עדינה וגסה
  2. ויסות חושי
  3. תפיסה ועיבוד מידע חזותי
  4. התמצאות במרחב
  5. שפה
  6. קשב וריכוז
  7. קריאה וכתיבה

 

יש תרגילים שמיועדים לשיפור המוטוריקה העדינה, יש אפשרות להגביר את המודעות אצל הילד לסביבה, ניתן להקצות זמן לכל משימה שהילד צריך לבצע וכך ללמד אותו את משמעות הזמן והריכוז. האמת היא שהיום לא חסרים טיפול לכל אחת ואחת מהלקויות, כך שהדבר החשוב ביותר הוא לבצע אבחון מדויק. אם אתם מחפשים קלינאית תקשורת שתוכל ללוות את הילדים שלכם ולסייע להם להתמודד נכונה עם לקות הלמידה אני הכתובת הנכונה.
קוראים לי דינה ארליכמן, אני קלינאית תקשורת עם ניסיון של יותר משלושים שנה ואני אשמח ללוות את הילדים שלכם לכל אורך הדרך, אז למה שלא תתקשרו אלי עוד היום?