טיפול בגמגום והפרעות בשטף הדיבור

גמגום זו תופעה מאוד נפוצה לא רק בארץ אלא בעולם כולו, אך מצד שני לא קל להתמודד איתה. לאורך השנים הגישה של המומחים בתחום השתנתה, ובמיוחד כאשר מדובר על גמגום אצל ילדים. מצד אחד ההיגיון אומר שכאשר רוצים לטפל בקשיים כאלה אצל ילדים זה עדיף, כי ילדים קולטים מהר יותר ויכולים לעשות שינויים בצורה יעילה יותר. מצד שני, יש מומחים הגורסים שטיפול בגיל צעיר יגביר את המודעות של הילדים לעניין ודווקא יחמיר את המצב. חשוב לדעת שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת וכל מקרה צריך להיבדק לגופו, אך מה שבטוח זה שאנחנו, ההורים, חייבים להישאר כמה שיותר ערניים לנושא.

איזה טיפול בגמגום יתאים לילד/ה שלכם?

אם שמתם לב שהבן שלכם סובל מגמגום ואם אתם רואים שזה לא משהו שיכול לעבור מעצמו, כדאי יהיה לפנות אל קלינאית תקשורת שתוכל, לפני הכול, לאבחן את המצב. לאחר מכן ניתן יהיה להחליט על תהליך הטיפול, כאשר בדרך כלל הטיפול מורכב משני יסודות חשובים, והם:

  1. היסוד הטכני: עבודה עם הילד על הגייה נכונה ועל שטף הדיבור.
  2. היסוד הרגשי: מחקרים מוכיחים שפעמים רבות גמגום נובע מקשיים רגשיים, חוסר ביטחון ועוד ולכן גם על הנושא הזה מושם דגש בטיפול.

מחפשים קלינאית תקשורת טובה לילדים? רוצים להיות בטוחים שהם בידיים טובות ומקצועיות? אם כך, אתם מוזמנים לפנות אלי עוד היום. קוראים לי דינה ארליכמן ואני קלינאית התקשורת שתוכל לסייע לילדים שלכם על הצד הטוב ביותר כי אני מגיעה עם לא פחות מ30 שנות ניסיון בתחום.